¿Tienes alguna pregunta?
Mensaje enviado Cerrar

ORONA FUNDAZIOA – Galarreta Hernani

UDAKO TAILER TEKNOLOGIKOAK

Adinaren arabera hiru taldetan banatutako ikastaroak proposatzen ditugu. Ikastaro horietan robotika, programazioa, bideojokoen diseinua, dronak, elektronika, diseinua eta animazioa, bideo edizioa eta abarrekin lotutako proiektuak landuko ditugu. Guztira 3 aste izango dira, uztailaren 3tik  21era. Tailer guztiak EUSKARAZ izango dira.

Orduak eta jarduerak

  • 9:00 – 10:00 – Goiztiarrak. STEAM Hainbat proiektu. 25€/astean

  • 10:00 – 13:30 – Tailerra. Proiektu nagusia (aukeren artean aukeratzeko) 125€/astean

  • 13.30 – 15.00 – Menu berezia eta Ludoteka. 70€/astean

Lekua: ORONA FUNDAZIOA – IDEO, Galarreta Hernani

7 – 9 URTE

OPZIO 1. ROBOTIKA: Sarrera

Mekanismo eta makina arruntekin hasiko gara. Mugimendu mota ezberdinak eta horiek sortzeko moduak landuko ditugu. Motorrak gehitu eta robotikan gehiago barneratzeko, baita sentsoreak, kontrolagailua edo garuna ere.

Robot guztiek hiru osagai mota dituzte. Kontrol sistema (plaka kontrolatzailea), munduari edo robotari buruzko informazioa interpretatzeko gai diren sentsoreak eta munduan edo robotean bertan eragina sortuko duten eragingailuak (motorrak).

OPZIO 2. ROBLOX: UR PARKEA

Geure lurra sortu eta Roblox-ek eskaintzen dizkigun tresna ezberdinak erabiliko ditugu. Igerilekuak eta txirristak dituen parke bat diseinatuko dugu gure munduan, eta programazio script-ak erabiltzen ikasi. Eremu ezberdinak bisitatzeko errepide eta bideak beharko dira. Hainbat ibilgailu erabili. Aurrez eraiki ditugun elementu guztiak baliatuz jolastu.

Lursailak sortzen ikasiko dugu (besteak beste), “group negate” bateratzea, eraikuntza, 3D modelatua, eraikuntzari buruzko xehetasunak, argiak, eraikuntza errazteko “pluginak”, “team create”, txirristak, kartelak, script-ak, jauziak, errepideak, ibilgailuak, elementu apaingarriak, zuhaitzak, belarra…

OPZIO 3. BIDEOJOKOEN PROGRAMAZIOA

Bideojoko bat garatzeko prozesuak sormena eta pentsamendu logiko eta algoritmikoa indartzen ditu. Modu autonomoan funtzionatuko duen automatismo konplexu bat lortzea da helburua, pertsonaia bat kontrolatu eta jokoaren gainerako elementuei modu jakin batean eragin ahal izateko. Kontzeptuak:

  • Espazioa, koordenatuak, geometriak, mugimenduak, denbora, agertokiak, geruzak, mozorroak, soinuak…
  • Gertaerak, baldintzak, arrazoiak, ondorioak, kontrolak, errepikapenak, begiztak, probak, ebidentziak…
  • Aldagaiak, begiztak, elkarreraginak, klonak, talkak, sentsoreak, operadoreak, ausazkoak…
  • Fluxuak, blokeak, liburutegiak, algoritmoak, programak, serieak, paraleloak, koordinazioak, sinkronizazioak…

10 – 12 URTE

OPZIO 1. ROBOTIKA: BELAONTZI PATINA.

Irudian ikusten denaren antzeko belaontzi bat diseinatu, muntatu eta programatuko dugu. Haizeak bultzatuko du, eta guk eraiki eta programatutako aginte bat erabiliko dugu norabidea kontrolatu eta bela kudeatzeko. Bluetooth bidez komunikatzen dira.
Nahikoa haize ez badago, motorrek, erreduktoreek eta engranajeek bultzatutako trakzio sistema bat asmatu, muntatu eta programatu beharko dugu.

Gainera, LEDak argiztatzeko elektronika eta gidatzeko informazioa emango diguten baldintza meteorologikoak neurtzeko sentsoreak ere gehituko ditugu. Zer ikasiko dugu?:

  • Robotika (Lego Mindstorms eta Spike Prime)
  • Bloke motako programazioa
  • Python programazioa
  • Elektronika: sentsoreak, plaka eta programazioa.

OPZIO 2. CONSTRUCT 3.0 PARKOUR

Construct 3.0 bere egiaztatutako gertaera sisteman oinarritzen da, hau da bere bihotza. Beste era batera programatzen ikasteko aukera intuitiboa da.

Ez da programazioan inolako esperientziarik behar hau erabiltzeko, eta daukan ezaugarri sorta zabalarekin, esperientzia handiko erabiltzaileak ere konprometituta mantentzen ditu. Plataforma mugikorretara eta mahaigaineko plataformetara esporta daitezkeen 2D jokoak sortzeko modurik erraz, azkar eta adiskidetsuenetako bat da. HTML 5 plataformetara esportatzen du (adibidez, Scirra Arcade eta Newgrounds), iOS eta Android-eko aplikazio mugikorrak sortzen ditu eta Xbox One-entzat ere garatzeko gai da.

  • 2D plataforma jokoa – Parkour. Plataformen 2D joko bat egiteko funtzionalitateak eta aukerak aztertu eta ikasiko ditugu. Aplikazio hau oso ongi pentsatuta dago horrelako jokoetarako, kameraren jarraipena ere oso ondo eginda du, baina ongi programatzen ikasi behar dugu.
  • Spriteak erabiltzea. Mugimenduak eta animazioak xehetasunez lantzen ditugu. Horien sinkronizazioa zuzena izatea oinarrizkoa da. Era berean, funtsezkoa da baita objektuak ongi hautatzea, garbitzea, zuzentzea eta grabitate zentroak ezartzea.

OPZIO 3. ROBLOX: UR PARKEA

Geure lurra sortu eta Roblox-ek eskaintzen dizkigun tresna ezberdinak erabiliko ditugu. Igerilekuak eta txirristak dituen parke bat diseinatuko dugu gure munduan, eta programazio script-ak erabiltzen ikasi. Eremu ezberdinak bisitatzeko errepide eta bideak beharko dira. Hainbat ibilgailu erabili. Aurrez eraiki ditugun elementu guztiak baliatuz jolastu.

Lursailak sortzen ikasiko dugu (besteak beste), “group negate” bateratzea, eraikuntza, 3D modelatua, eraikuntzari buruzko xehetasunak, argiak, eraikuntza errazteko “pluginak”, “team create”, txirristak, kartelak, script-ak, jauziak, errepideak, ibilgailuak, elementu apaingarriak, zuhaitzak, belarra…

13 – 16 URTE

OPZIO 1. ROBOTIKA: ADIMEN ARTIFIZIALA.

  • Paketeak sailkatzeko linea. Garraiatzailetik datozen blokeak hainbat saskitan sailkatu behar dira. Horretarako, Mindstorms edo Spike Prime robotean integratutako smart camera batzuk erabiliko ditugu. Ikasleek sistemak muntatu, programatu eta integratuko dituzte.
  • Robot humanoide bat (Robot Inventor) muntatu eta programatuko dugu, ekoizpen lerroarekin elkarreraginean aritu dadin. Berriz ere kamera adimendunak pantailekin integratuko ditugu.
  • Filogidatutako orgak (Makeblock edo Mindstorms) arduratuko dira horretaz lineako robot kontrolagailuekin komunikatuz.
  • Ekoizpenaren monitorizazioa eta kontrola. Kasu honetan, Doplay-k horretarako lizentziak dituen aplikazio eta plataforma baten bidez, talde bat, prozesua simulatzen duen planta, tailerra eta biltegia diseinatzeaz eta programatzeaz arduratuko da.

OPZIO 2. UNITY: New York DRONAK.

New York hirian gertatzen den Dronen 3D bideojoko bat egingo dugu hutsetik. Subway Surfer-en antzekoa da, baina airetik, eta oztopoak eta beste dron batzuk saihestuz, paketeak banatzea izango da helburua. Harritu egingo zarete egin dezakegunarekin.

Unity denbora errealeko 3D garapen plataforma aitzindaria da munduan. Unity-rekin, profesionalek joko eta esperientzia harrigarriak sortu eta landu ditzakete. Behin sortuta, edozein tokitan inplementatu daitezke. Nolanahi ere, UNITY hori baino askoz gehiago da. Gero eta gehiago erabiltzen da, eta dagoeneko arkitekturako, bideojokoen industriako eta metabertsoko (EA eta EBeko ingurune birtualak) liderrekin lehiatzen da.

Unity-ren oinarrizko plataformak, garapen zikloak azkar editatu eta iteratzeko aukera ematen du, eta lanaren aldez aurreko ikuspegiak erakusten dizkizu denbora errealean. Sortu zure edukia behin, eta sartu 20 sistema eragile, joko kontsola eta EA eta EB plataforma plataforma baino gehiagotan.

OPZIO 3. GAME MAKER STUDIO

Game Maker interpretatutako programazio lengoaian oinarritutako plataforma bat eta bideojokoak sortzeko softwarea garatzeko kit bat da. Game Maker Language, Game Maker-en scripting lengoaia, erabiltzaileei beren jokoak modu intuitibo eta malguan sortzeko egituratuta dago, eta, aldi berean, beste edozein programazio lengoaia garrantzitsuren potentzia guztia eskaintzen du.

Ikastaro honetan SPACE INVADERS motako joko bat sortuko dugu hutsetik: shooting deritzon bideojoko japoniar bat da. Tresna ezberdinak programatu, aplikatu, deskargatu, ezagutu eta erabiliko ditugu.

Room-ak. Sprite-ak eta objektuak. Hondoak. Espaziontziaren gertaerak programatzea. Hondoko meteoritoak (sortu, gertaerak, aldagaiak eta ausazkotasuna). Etsaiak (ausazko sorkuntza, komandoak eta maila aldaketak). Tiroak. Talkak eta eginkizunak. hasierako informazioa (bizitzak, puntuazioa, alarmak, efektuak eta soinuak).

9:00etatik 10:00etarako “goiztiarrek”, besteak beste, proiektu hauek landuko dituzte: Halocode, Errealitate Areagotua, Ozobot, Minecraft, CyberPI, Dronak, Micro:bit, Game Maker eta Construct 3.0

Informazio gehiago behar baduzu,  jar zaitez gurekin harremanetan.

Erreserbatu orain zure lekua uda honetarako eta izan DoPlay gazteen STEAM komunitatearen parte.