ORONA FUNDAZIOA – Galarreta Hernani

UDAKO TAILER TEKNOLOGIKOAK

Adinaren arabera hiru taldetan banatutako ikastaroak proposatzen ditugu. Ikastaro horietan robotika, programazioa, bideojokoen diseinua, dronak, elektronika, diseinua eta animazioa, bideo edizioa eta abarrekin lotutako proiektuak landuko ditugu. Guztira 5 aste izango dira, ekainaren 27tik uztailaren 29ra. Asteko plana ondorengo hau da:

  • 9:00 – 10:00 – Goiztiarrak (20 euro). Hainbat proiektu.

  • 10:00 – 13:30 – Tailerra (120 euro). Proiektu nagusia (aukeren artean aukeratzeko)

  • 13:30 – 14:30 – Eguerdia (20 euro). Hainbat proiektu.

  • 14.30 – 15.30 – Menu berezia (65 euro)

7 – 9 URTE

OPZIO 1. ROBOTIKA: Sarrera

Mekanismo eta makina arruntekin hasiko gara. Mugimendu mota ezberdinak eta horiek sortzeko moduak landuko ditugu. Motorrak gehitu eta robotikan gehiago barneratzeko, baita sentsoreak, kontrolagailua edo garuna ere.

OPZIO 2. ROBLOX PARKOUR

Roblox eta Roblox Studio ikasiko ditugu. Kontua sortu. Gure “avatar-a” pertsonalizatu. Txantiloiak edo tenplateak zer diren ikusi.  Roblox Studioren interfazea.

Oinarrizko kontzeptuak. Kamera mugitu. Objektuak mugitu, eskalatu eta biratzea. Toolbox-a. Explorer-a. Lurren editore eta sortzailea. Objektuen mugimendua (collisions). Spawn Effect (sua, argia…). Gure pertsonaiaren lehenetsitako kontrolak. Akatsak edo bugak egiaztatu etab…

Plataforma jokoa (OBBY). Altuera desberdinetan eraikitzea. Materialak eta testurak. “Anchor”. “Constraints (Hinge)”. Objektuen propietateak (Transparentziak…). Programatutako Script bat erabili eta aldatu. Tranpa blokeak. Jokoa web orrian argitaratzea.

OPZIO 3. BIDEOJOKOEN PROGRAMAZIOA

Bideojoko bat garatzeko prozesuak sormena eta pentsamendu logiko eta algoritmikoa indartzen ditu. Modu autonomoan funtzionatuko duen automatismo konplexu bat sortzean datza, pertsonaia bat kontrolatu eta jokoaren gainerako elementuei modu jakin batean eragin ahal izateko. Kontzeptuak:

  • Espazioa, koordenatuak, geometriak, mugimenduak, denbora, agertokiak, geruzak, mozorroak, soinuak…
  • Gertaerak, baldintzak, arrazoiak, ondorioak, kontrolak, errepikapenak, iterazioak, probak, ebidentziak…
  • Aldagaiak, begiztak, elkarreragiteak, klonak, talkak, sentsoreak, operadoreak, ausazkoak…
  • Fluxuak, blokeak, liburutegiak, algoritmoak, programak, serieak, paraleloak, koordinazioak, sinkronizazioak…

10 – 12 URTE

OPZIO 1. ROBOTIKA: Garuna, sentsoreak eta motorrak.

Robot guztiek hiru osagai mota dituzte. Kontrol sistema (plaka kontrolatzailea), munduari edo robotari buruzko informazioa interpretatzeko gai diren sentsoreak eta munduan edo robotean bertan eragina sortuko duten eragingailuak (motorrak).

Gero eta konplexutasun handiagoko robotak muntatuko ditugu eta Scratch motako bloke bidezko lengoaiekin programatu. Azkenik, mekanikoki aldatuko ditugu beraien eraginkortasuna hobetuz.

OPZIO 2. MAKECODE ARCADE

Makecode Arcaderekin bideojokoak programatu eta ordenagailu baten jolastu ditzakegu, baina ingurune honekin bateragarriak diren kontsoletako batera ere esporta daitezke.

Sarrera. “Sprite-en” eta atzealdeen diseinu grafikoa eta hauen mugimenduak programatzea. Kontsolaren kontrolak. Kameraren aukerak. Paretak baldosen mapan. Efektu grafikoak sprite-etan. Puntuazioa, bizitzak eta game over. Objektuen arteko talkak. Mezuak agertzea eta elkarrizketak. Jokalariekin hitz egiteko metodoak. Jaurtigaiak eta haien kontrola. Soinuak, melodiak eta soinu-efektuak.

OPZIO 3. ROBLOX: UR PARKEA

Geure lurra sortu eta Roblox-ek eskaintzen dizkigun tresna ezberdinak erabiliko ditugu. Igerilekuak eta txirristak dituen parke bat diseinatuko dugu gure munduan, eta programazio script-ak erabiltzen ikasi. Eremu ezberdinak bisitatzeko errepide eta bideak beharko dira. Hainbat ibilgailu erabili. Aurrez eraiki ditugun elementu guztiak baliatuz jolastu.

Lursailak sortzen ikasiko dugu (besteak beste), “group negate” bateratzea, eraikuntza, 3D modelatua, eraikuntzari buruzko xehetasunak, argiak, eraikuntza errazteko “pluginak”, “team create”, txirristak, kartelak, script-ak, jauziak, errepideak, ibilgailuak, elementu apaingarriak, zuhaitzak, belarra…

13 – 16 URTE

OPZIO 1. ROBOTIKA: Humanoideen diseinua, eraikuntza eta programazioa.

Bikoteka lan eginez, eta Lego Mindtorms EV3, Marty eta Jimu plataformekin, lengoaia ezberdinen bidez programatu beharko ditugun robotak muntatuko ditugu: Scratch, bloke bidezko programazioa eta Python.

Robot bakoitzaren askatasun graduak eta mugimenduen sinkronizazioa aztertuko ditugu.

OPZIO 2. BLENDER: diseinua eta programazioa

Objektu tridimentsionalak modelatu, argiztatu, renderizatu, animatu eta sortzeko erabiltzen den programa aitzindaria.

Steve modelatzea (Minecraft). Burua eta gorputza sortu kubo batetik abiatuta, objektuak bikoiztu eta deformatu. Testurak jartzea. Osatzen duten objektuak multzokatu. Gorputzaren, buruaren, besoen eta hanken aurpegiei irudiak esleitu…

Pertsonaia “Riggeatzea”. Nodoen bidez, egitura, eskeletoa edo hezurrak sortu. Mugimenduak mugatu. Egiturari lagundu behar dioten geometriak (objektuak) izendatu. Mugimenduen eraginak eta deformazioak mugatzea. Objektuak pisatzea. Animazioa. Fotograma nagusiak. Sekuentziak denboran. Lurra eta ingurunea.

OPZIO 3. DA VINCI – Bideo Edizioa

DaVinci Resolve 17, Profesional gisa bideoa editatzeko erabiltzen den doako programarik onena. Efektuak, sorgailuak eta bideo eta audio trantsizioak landuko ditugu. Erantsitako azken ezaugarriak ikasiko ditugu, bereziki Fusion, efektu bisualak sortzeko tresna ahaltsua.

Proiektuen kudeaketa. Ikus-entzunezko materiala inportatzea. Audio eta bideoaren sinkronizazioa. “Relink”. Eszena mozteak hautematea. Zenbait bideo atributurekin lan egitea. Edizioa eta konformazioa. Denbora lerroa. Edizio tresnak. Klip baten abiadura aldaketak. Efektuen liburutegia. “Clip off line” erreferentzia gisa. Kolorea zuzentzeko paletak. Nodoen leihoa. Time line. Irudikapen grafikoak eta scope-ak. Log zirkulua. Kolore kurbak. Still (kapturak). Nodoetara sarrera. Nodo motak (geruza nodoa eta paraleloak). Konposizio moduak. Eskuzko animazioa.

9:00etatik 10:00etara eta 13:30etatik 14:30etara bitarteko luzapenetan, proiektu hauek landuko ditugu besteak beste: Halocode, Errealitate Areagotua, Ozobot, Minecraft, CyberPI, Dronak, Micro:bit, Game Maker eta Construct 3.0

TAILERREN ASTEKAKO PLANGINTZA