SCRATCH Euskeraz. ESCAPE ROOM

  • Bideojoko bat garatzeko prozesuak sormena eta pentsamendu logiko eta algoritmikoa indartzen ditu. SCRATCH da, zalantzarik gabe, gure buruan dugun bideojokoa programatzeko/marrazteko tresnarik onena, bere logikari, komandoei eta aukerei esker.
  • “Pieza ahokagarrien” (puzzle) sistema erabiltzen du eta baita beharrezko elementu guztiak begirada bakar batez erakusten dituen garapen ingurune bat ere: agertokiak, objektuak eta hizkuntzaren elementuak.
  • Programazio prozesuak aukera ematen dio ikasleari eginez ikasteko. Gainera, arazoak konpontzeko alderdi garrantzitsu batzuk kontuan hartzera behartzen ditu: arazoaren izaerari buruz erabakitzea, arazo hori konpontzen lagunduko duen irudikapen bat hautatzea eta beren pentsamenduak eta konponbide estrategiak monitorizatzea.
  • Geure bideojokoak egingo ditugu, eta, eskura ditugun komandoak erabiliz, algoritmoak garatuko ditugu nahi dugun efektua edo helburua lortzeko.

Zer egingo dugu?

 

  • Online plataforman eta offline editorean barnertuko gara. Objektuak eta hauen oinarrizko propietateak (definizioa, mugimenduak, soinuak eta mozorroak) eta agertokiak edo atzeko oihalak ezagutu. Scratch-en hainbat estentsio ikusiko ditugu, batez ere arkatzarekin marraztea.
  • Labirintoaren jokoa. Labirintoa diseinatu. Koordenatuetara sarrera. Mugimenduak eta etsaiak. Begiztak eta aurrera egiteko edo partidaren hasierara itzultzeko baldintzak. Objektuak eta kolorea ukitzeko sentsoreak. Labirintoaren hainbat maila diseinatzea. Pertsonaiaren mugimendua optimizatzea. Giltzak bildu eta atea irekitzeko sistema. Aldagaiak eta mezuak bidaltzea. Operadoreak. Denboraren kontrola kronometroarekin. Jokoak plataforma publikoan nola argitaratu.
  • Escape Desert jokoa. Pertsonaia nagusiaren diseinua, oinez ibili eta goitik ikusita egotearen efektua simulatzeko. Basamortuko objektu funtzionalak eta apaingarriak sortu. Noiz agertuko diren. Objektuak jasotzeko programazioa, dagozkien aldagaiak (sua, orriak, oihala) eguneratuz eta inbentarioan gordez. Objektuak erakustea, ukitzean jasotzeko baldintza, informazioa aldagaietan gorde, azalpen mezua agertu eta objektua desagertzea. 

Bloques vistos en este curso

1
Scratch ezagutzen
19:18 min

Online editorea. Tutorialak. Mahaigaineko scratch. Plataformaren atalak. Pertsonaiaren programazioa. Mozorroak eta soinuak.

2
Oinarrizko mugimenduak eta margotzea
18:11 min

Pertsonaia urratsen bidez mugitzea. Ezker-eskuin desplazamendua. Biraketak. Pantailan zehar mugitzea. Ertza ukituz gero, errebotatu. Margotzeko arkatzaren estentsioa gehitu. Baldintzazkoa (BAI / BAI EZ). Ezabatu eta kolore aldaketak.

3
Labirintoaren jokoa
26:45 min

Pertsonaia aukeratzea. Atzealdea margotu. Labirintoa marraztu. Mugimenduak eta norabidea. Pantailako X eta Y koordenatuak. Posizionamendua. Hasierara itzultzeko, kolorea eta objektua ukitzeko baldintzak. Jokoa gorde.

4
Labirintoaren bigarren maila
25:21 min

Labirintoaren bigarren maila diseinatu. Kolore desberdinak erabiltzea. Objektuak erakutsi eta ezkutatu pantailaren atzeko ohialaren arabera. Etsaiaren mugimendua patroi baten araberakoa edo ausazkoa izatea. Pertsonaiaren mugimendua hobetzea programa edo script bakar batean. Mugimenduaren jariakortasuna hobetu programazio logikaren bidez. Atea irekitzeko giltzak. Jokoaren amaierako pantaila diseinatzea.

5
Ateen giltzen programazioa
27:17 min

Objektu batetik bestera mezua bidaltzeko gertaera. Lortutako giltzak zenbatzeko aldagaia. Atea ezkutatzeko Aldagaiaren balioaren konparaketa. Kronometroa sortu. Bi aldagai posizio desberdinetarako. Dena gelditzeko funtzioa. Kontu bat sortzea. Jolasa partekatzea. Jokagarritasuna probatzea. Jokoa on line argitaratzea. Objektuen mugimendua eta abiaduraren parametroak aldatzea.

6
Escape Desert jokoa 1
23:17 min

Hasierako pantaila sortu. Basamortua hondoan marraztu. Play botoiaren programazioa. Pertsonaiaren eta ibiltzeko efektuaren (mozorroak) diseinua. Mugimenduaren eta pertsonaiaren ibilera efektuaren programazioa. Alternatibak.

7
Escape Desert jokoa 2
22:33 min

Basamortuko objektu funtzionalak eta apaingarriak sartzea. Noiz agertuko diren. Objektuak jasotzeko programazioa, dagozkien aldagaiak (sua, orriak, oihala) eguneratuz eta inbentarioan gordez. Objektuak erakustea, ukitzean jasotzeko baldintza, informazioa aldagaietan gorde, azalpen mezua agertu eta objektua desagertzea.

8
Escape Desert jokoa 3
30:54 min

Denda edo txabola baten barrualdea hondo berri baten gisa diseinatzea. Alfonbra, kutxa eta atea. Atetik sartzeko baldintza. Dendatik ateratzeko programazioa. Aldaketen kokaleku berriak. Sokaren programazioa eta salbuespenak. Globoa sortu eta atzealde berria jarri. Globoa sortzeko baldintza, mugimendua eta jokoaren amaiera.

Scratch, MIT-ek sortutako programazio lengoaia da, eta mundu guztia programazioaren munduan hasi ahal izateko diseinatuta dago. Istorio interaktiboak, jokoak eta animazioak sortzeko balio du, eta, horrez gain, web bidez beste pertsona batzuekin azken sorkuntzen hedapena errazten du.
ERABAT. ONENA DA. Bloke motako gainerako programa guztiak edo gehienak Scratch plataformaren eraldaketak dira. Scratch-ekin lan egitea GUZTIZ GOGOBETEGARRIA da haur, hezitzaile eta zaleentzat. Izan ere, hain dago ondo diseinatuta eta garatuta, nola edo hala, bide bat edo bestea jarraituz eta logika bat edo beste bat erabiliz, BETI IRISTSIKO GARA LORTU NAHI DUGUN HELBURURA. Ondorioz, lortu nahi dugun edozein funtzionaltasun programatzeko tresnak, alternatibak eta komandoak ematen dizkigu. Konplikatuagoa izango da, denbora gehiago edo gutxiago beharko dugu, bide zuzenago edo korapilotsuago batetik joan beharko gara, baina azkenean arrakasta ziurtatuta dago ahalegintzeari uzten ez badiogu.
Scratch hizkuntza bisuala eta modularra da. Hainbat funtzio betetzen dituzten bloketan antolatzen da. Nahikoa da baldintzak edo aginduak dituzten piezak hartzea, eta elkarrekin lotzea jokoak, programak, animazioak, dantzak, grafiko interaktiboak eta abar sortzeko.
Online egiteko Scratch-en web orrira (http://scratch.mit.edu/) joan beharko zara , egin klik goian ezkerraldean dagoen “Sortu” botoian. Hemen bi aukera izango dituzu: zuzenean lanean hastea komunitatean alta eman gabe edo komunitatean alta eman, azken honek aldaketa guztiak sarean gordetzeko aukera emango dizu eta askoz abantaila gehiago. Internetera konektatu beharrik gabe bertsio lokala erabiltzea nahiago baduzu Scratch 3.0 mahaigaineko bertsioak daude Windows, Linux edo Mac sistema eragileetarako.
Online egiteko Scratch-en web orrira (http://scratch.mit.edu/) joan beharko zara , egin klik goian ezkerraldean dagoen “Sortu” botoian. Hemen bi aukera izango dituzu: zuzenean lanean hastea komunitatean alta eman gabe edo komunitatean alta eman, azken honek aldaketa guztiak sarean gordetzeko aukera emango dizu eta askoz abantaila gehiago. Internetera konektatu beharrik gabe bertsio lokala erabiltzea nahiago baduzu Scratch 3.0 mahaigaineko bertsioak daude Windows, Linux edo Mac sistema eragileetarako.
5
5 de 5
2 Clasificaciones

Valoración detallada

Estrellas 5
2
Estrellas 4
0
Estrellas 3
0
Estrellas 2
0
Estrellas 1
0

{{ review.user }}

{{ review.time }}
 

Mostrar más
Por favor, accede para dejar una valoración